Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door rensss (UserID 19909) op 30-8-2011 15:44.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
hoeft niet minder te slijten, dat ligt aan het toerental en de poortgrootes.
als deze cilinder meer vermogen in de lage toeren heeft dan de 60cc, zou je dit blok zwaarder kunnen vertanden, zodat je op een lager toerental de zelfde snelheid kan halen als de 60cc.
Maar of het sneller slijt en wel of niet meer vermogen heeft, dat is een kwestie van proberen.
Niks staat vast bij een 2 takt cilinder.
(in de trant van 50cc = hoogtoerig dus slijt snel en 70cc = laagtoerig en slijt dus minder snel, dat klopt dus niet. Ligt aan de cilinder en de rest van de setup.)
Meeste vermogen krijg je onderin door het hele feestje op elkaar af te stemmen.
is de cilinder hoogtoerig en je zet een laagtoerige uitlaat erop, dat werkt niet en omgedraaid.
dus is meer een kwestie van de cilinder eraf halen en kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Wel kan je er sowieso voor zorgen dat de squish binnen de perken blijft.
Okee harstikke bedankt,
Als ik het blok heb trek ik de cilinder enzo eraf,
En dan maak ik wel wat foto's
Verder hoorde ik dat een eletronische ontsteking niet boven een bepaald toerenaantal kan komen,
Rond de 11000 dan stopt het, dus functioneert het niet meer.
Het fijne aan een electronische ontsteking vindt ik dat je niks af te stellen hebt aan de contactpunten.
Maar klopt dit?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved