Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 29-8-2011 22:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik heb binnenkort een reserve blok voor de simson,
is een 70cc , met of 20 mikuni of 16mm.
Maar het is toch zo dat dit minder snel slijt dan bijv: 60cc omdat het niet zoveel toeren hoeft te janken? Door de grotere cilinderinhoud, hoeft de zuiger minder malen op en neer te gaan om de zelfde snelheid te bereiken als een 60 cc er?
En hoe behaal je het meeste vermogen onderin? Gaat dit het best met een snelle uitlaat, of ik heb wel eens gelezen om de poorten te vebreden?
Mvg Rens
hoeft niet minder te slijten, dat ligt aan het toerental en de poortgrootes.
als deze cilinder meer vermogen in de lage toeren heeft dan de 60cc, zou je dit blok zwaarder kunnen vertanden, zodat je op een lager toerental de zelfde snelheid kan halen als de 60cc.
Maar of het sneller slijt en wel of niet meer vermogen heeft, dat is een kwestie van proberen.
Niks staat vast bij een 2 takt cilinder.
(in de trant van 50cc = hoogtoerig dus slijt snel en 70cc = laagtoerig en slijt dus minder snel, dat klopt dus niet. Ligt aan de cilinder en de rest van de setup.)
Meeste vermogen krijg je onderin door het hele feestje op elkaar af te stemmen.
is de cilinder hoogtoerig en je zet een laagtoerige uitlaat erop, dat werkt niet en omgedraaid.
dus is meer een kwestie van de cilinder eraf halen en kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Wel kan je er sowieso voor zorgen dat de squish binnen de perken blijft.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved