Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wat kost honen ongeveer honda?' (ID 64913).
De reply is geschreven door honda-mbx (UserID 6581) op 2-8-2011 18:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



ik snap je ridenatie over het boren maar ik boor het niet op de CNC
ik kotter het op de CNC.
dat is toch iets heel anders.
en na het kotteren zitten er ook altijd hele kleine groefjes in voor de olie smering.
dus wat mij betreft maakt het geen donder uit! maargoed dat is mijn idee.
en over het slijten merk ik eigenlijks geen verschil hoor.
ik rij altijd met een fijn strak cilindertje rond. dat kunnen niet eens veel revisie bedrijfen meer zeggen die cilindertjes honen.

....
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-8-2011 om 4:30 uur.


Het boren in mijn verhaal is natuurlijk kotteren, kotteren is het groter maken van een gat. Boren is in dit geval ook het groter maken van een gat. En dus helemaal niet heel iets anders.

Daarnaast CNC en conventioneel maakt in dit geval helemaal geen verschil, dezelfde kotterbaar kan gebruikt worden en het uitklokken van het gat kan met een zelfde poepitaster gebeuren.

Wanneer jij grote groeven in je net gekotterde cilinder hebt, gebruik je of een slechte beitelplaat of een verkeerde voeding toerental combi. het honen is om de laaste paar honderste er netjes in te maken met smeergroeven (de hoonstrepen). Ik raad het af om zonder hoonstrepen te gaan rijden omdat je deze smeergroeven er niet voorniets zijn. Natuurlijk heeft het ook invloed op je vermogen (wrijving) en slijtage.

@Pro: Je verhaal klopt nog steeds voor geen kant. als je een nieuwe toyota uit Japan koopt wordt hier dan serieus rekening mee gehouden ? NEE.

Wederom: het enige dat een metaalbewerkingbedrijf doet is evt. het materiaal in de meetkamer laten liggen omdat het onderdeel bij 20graden moet worden opgemeten.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved