Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Hebo manston revolution voor straatgebruik?+vragen' (ID 64904).
De reply is geschreven door Royal Club (UserID 10377) op 27-7-2011 23:44.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
haha, wat jij zegt (theoretisch) klopt zeker, waarom zou zo'n setup niet lopen met een dergelijke carb, dat is idd onzin. Maar ik bedoelde, mijn ervaring is dat kleine carbs lastiger af te stellen zijn op snelle cilinders. Ik heb al regelmatig gehad dat deze carbs goed afgesteld waren maar toch warmgelopen waren.

Misschien nogal een slecht voorbeeld maar ik ken iemand met een peugeot vivacity met 70cc en 12mm, die is warmgelopen. ik ken 3 zipjes met DR70 en Airsal 70 en 12mm, ook allebei warmgelopen. Daarna 17.5 erop gezet en nooit meer problemen gehad. En de afstelling was misschien niet helemaal goed, maar nog wel binnen veilige marges. De 'veilige afstelling'grens word gewoon steeds kleiner met een kleinere carburateur is mijn ervaring. Deze gozer rijd SBO sprints en heeft al 2 sprinters,die lopen erg mooi, dus hij is niet de eerste de beste beunhaas.

maargoed, punt is duidelijk nu, het is maar mijn eigen ervaring die ik deel. hij is toch van plan een 24mm te gaan gebruiken dus ik zie geen reden om het hier nog verder over te hebben


ja, en de eerste rs50nms hadden een 9mm op een 50cc zitten, liepen ontgrenst 95 op de teller, en liepen niet warm




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved