Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vermogen verlies' (ID 64817).
De reply is geschreven door wim_mbk (UserID 22752) op 9-7-2011 21:27.

Heb niets aan mijn vertanding gedaan, ook koppeling is niet versleten (is al een jaar aan de gang.., dat zou een koppeling nooit zo lang uithouden zonder helemaal te falen)

Ben nu een beetje aan het experimenteren geweest met 2 verschillende rondellen / proppen. de laatste weken rijdt mijn brommer aan een topsnelheid van 57 km/u.

prop met kleinste doorlaat:
-stationair: 4000 toeren
-max toeren: 9400
-snelheid: 40 km/u

prop met grootste doorlaat:
-stationair: 2900 toeren
-max toeren: 10000
-snelheid: 60 km/u

de laatste weken had ik dus 57 km/u als topsnelheid. maar nu heb ik dus eerst een kleine doorlaat getest en daarmee ongeveer 2 a 3 minuten echt vol gas gegeven en daarna de grootste (degene waarmee ik normaal rijdt). En ineens gaat hij terug 3 km/u sneller. Ben dus toch terug aan roet aan het denken, heb naar de uitlaat gekeken en er zat achteraan een olie-achtige substantie aan, kan dit roet zijn of is dit gewoon een onvolledige verbranding?

Ik zou nu eens willen naar mijn werk rijden met de kleine doorlaat, vol gas. Dit is dan wel een half uur aan een stuk, is dit dan schadelijk voor mijn brommer of niet?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved