Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'auto olie in carter puch' (ID 64741).
De reply is geschreven door -simon- (UserID 10911) op 27-6-2011 14:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Auto olie is gemaakt voor relatief lage toerentallen en bevat polymeren.
4 Takt motorfiets olie is gemaakt voor veel hogere toerentallen en bevat geen polymeren.
Er moet ATF olie in automaat brommer blokjes zoals Puch en Tomos.
Motor olie (zowel auto als motor) olie is te vet en lost de koppelingsvoering op.
In een Honda CRF hoort 4 takt motorfiets olie op esther basis voor de smering van het motor gedeelte 10W/40 voor normale en 10W/60 voor hoge temperaturen en speciale versnellingsbak olie voor de transmissie en koppeling.
het werkplaats handboek geeft voor het carter en en de versnellingsbak/koppeling toch dezelfde olie aan.
edit: ze geven trouwens 10w/30 aan ipv de 10w/40 en 10w/60 die jij aangeeft
jij lijkt er altijd veel verstand van te hebben dus zul jij mischien ook wel weten waarom dit zo is.
Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 27-6-2011 om 14:23 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved