Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'auto olie in carter puch' (ID 64741).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 26-6-2011 23:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


dat zou inderdaad zomaar kunnen dat het blok zo ontworpen is.
maar als een crosser het wel aankan, ook al zou het zo ontworpen zijn dan moet een brommer het zeker afkunnen eigenlijk.

wat mij toen bij de dealer ook verteld werd kwam het ook door de viscositeit van de bak olie die bij 2t crossers gebruikt wordt. deze zou te dun worden en daardoor slechter smeren
ook vertelde hij dat bijna iedereen blok olie erin doet zoals voorgeschreven. maar rijders die heel veel op de koppeling rijden meestal wel bak olie erin deden omdat dit toch wat beter voor de koppeling zou zijn. en dan na iedere keer of 2x rijden ofzo wisselen.
dit was bij een zaak die putoline heeft.

de volgende keer met olie halen zal ik het nog eens na vragen bij de zaak waar ik eigenlijk zowat altijd heen ga die denicol heeft. kijken wat hun erop te zeggen hebben. als ik er aan denk in ieder geval. dan zal ik het hier ook posten.


Qua viscositeiten zijn de verschillen tussen verschillende merken, modellen en motortypes merkwaardig gelijklopend. Dat hangt veel samen met het klimaat geloof ik.
Maar je spreekt over bakolie, dat is niet juist, er is ook bakolie voor versnellingsbakken van auto's, en dat hoeft geen wet clutch olie te zijn.
Juist is te spreken over wet cluch versnellingsbakolie.
Echt verwarrend wordt het pas als we over motorfietsen met droge koppeling en auto's met natte koppeling spreken.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved