Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'auto olie in carter puch' (ID 64741).
De reply is geschreven door -simon- (UserID 10911) op 26-6-2011 22:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dat is dus verschillend van wat ik vond in de link.
Het is best mogelijk dat het motorkarakter van een CRF ontworpen is om onder de 'slipgrens' te blijven.
Moly zit ook in auto-olie, ik vermoed dat alleen de oliegiganten echt weten hoe allemaal die voorschriften te interpreteren.
Overigens, de specificatie van wet clutch olie en auto-olie volgt een andere norm, maar qua viscositeit zijn ze eigenlijk zo goed als gelijk.


dat zou inderdaad zomaar kunnen dat het blok zo ontworpen is.
maar als een crosser het wel aankan, ook al zou het zo ontworpen zijn dan moet een brommer het zeker afkunnen eigenlijk.

wat mij toen bij de dealer ook verteld werd kwam het ook door de viscositeit van de bak olie die bij 2t crossers gebruikt wordt. deze zou te dun worden en daardoor slechter smeren
ook vertelde hij dat bijna iedereen blok olie erin doet zoals voorgeschreven. maar rijders die heel veel op de koppeling rijden meestal wel bak olie erin deden omdat dit toch wat beter voor de koppeling zou zijn. en dan na iedere keer of 2x rijden ofzo wisselen.
dit was bij een zaak die putoline heeft.

de volgende keer met olie halen zal ik het nog eens na vragen bij de zaak waar ik eigenlijk zowat altijd heen ga die denicol heeft. kijken wat hun erop te zeggen hebben. als ik er aan denk in ieder geval. dan zal ik het hier ook posten.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved