Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'honda mtx velgen ' (ID 64698).
De reply is geschreven door JB1 (UserID 18672) op 20-6-2011 15:20.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Tot bijna de eeuwwisseling was een trommelrem achteraan de normaalste zaak. Een schijf voor ga je normaal niet gebruiken om harder te remmen als met je achterrem (trommel spreken we dus over).
In 1968 werd de kawasaki H1 Mach 3 (500cc tweetakt driecilinder), de snelste productiemotor toen geleverd met trommelremmen voor en achter. Hij werd de 'widow maker' genoemd...omdat het frame niet sterk genoeg was... http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_triple
Dat schijfremmen beter zijn beter zijn dan trommelremmen is misschien zo, maar dan spreken we over snelheden die een brommer nooit bereikt, en dan nog is niet het remmen gevaarlijk, maar het gebrek aan anticiperen, wat je altijd moet doen in het dagelijks verkeer.
Verder is bij een motorfiets de motorrem een niet te onderschatten vertrager.
Ik heb het ook over de voorrem.
De remmen van mijn MT voldoen echt niet als ik boven de 90 kom hoor. Duurt echt ff voor ze aangrijpen of echt beginnen te vertragen.
Motorrem is inderdaad een goede rem in het verkeer. wel even je achterrem iets indrukken waardoor je remlicht brand
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved