Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2 uitgelubberde linker carters?' (ID 64650).
De reply is geschreven door KlaasMarten (UserID 22555) op 13-6-2011 17:49.
Ik heb het blokje dus weer uitelkaar gehaald. (ik heb niet gereden hoor)
En ik had dat linkerlager dus met metaalepoxy ingesmeerd en in het carter gezet. (en is dus uitgehard)
Dus ik splits het blok, en het linkerlager blijft echt goed vast in het carter zitten.
Want eerst ging die altijd met de krukas mee eruit, maar bleef nu dus in het carter zitten. (dus met die epoxylijm erin.)
Nu snap ik het even niet meer.
Ik had dus speling op de krukas, maar het blijkt toch dat het lager echt wel goed vastzit nu.
De krukaspassing zegmaar is nog goed, en het lager zit nu dus ook goed vast.
Nieuwe krukaslagers, dus dat moet ook goed zijn.
Maar ik heb dus toch nog speling..
Maar nu even wat over de lagers,
Het linkerkrkuaslager is SKF, (met geen C-teken, nummer 6222)
het rechterlager is ook SKF ( met C3 erop staan, nummer 6204)
Ik heb wel 50km ingereden zonder te weten dat ik speling had.
Zouden de lagers kapot zijn?
Ze draaien anders nog wel als nieuw...
En nog even over de speling, ik moet echt het vliegwiel goed beetpakken, en dan op en neer bewegen zodat ik speling krijg.
Of is dit hele verhaal wat ik nu allemaal zeg, pietje precies?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved