Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Crosser' (ID 64603).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 5-6-2011 16:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
En Honda sleutelt het makkelijks, vergeleken met Yamaha dt en Suzuki tsx enzo.
Je kunt overal makkelijk bij. Alles is simpeler. Je hebt gewoon inlaat op cilinder, en niet op het Carter (tsx) je hebt je koppelings dingetje aan de rechterkant van het blok (tsx en dt niet), aansluiting van de uitlaatflens is gewoon met 2 bouten, je hebt meer ruimte dan bij andere merken (kunt overal makkelijker bij) en er zijn van Honda eenstuk meer onderdelen te krijgen dan van andere merken.
Ben ik het helemaal niet meer eens.
Yamaha blok is verre weg het simpelste, hoeveel topic's zijn er te vinden van mensen die een honda blok uit elkaar trekken , die dan niet meer werkt (omdat ze een ring vergeten oid) en hoeveel van een yamaha?
Juist een stuk minder, yamaha is wat dat betreft verre weg het fijnste blokje om aan te werken als beginner.
Er zit niks in en alles is geborgd.
Suzuki en honda zitten een beetje op 1 lijn.
(ja ik heb alle drie de blokken liggen)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
ik beken dat mtx veertjes niet zo stug zijn
en die yamaha veertjes veren al helemaal in als je in je eentje een stuk naar achter gaat zitten tsx heb ik geen ervaring mee.
Dan heb je een rotte achterveer gehad.
Klopt dus ook niet, want mijn dt50 veerde achter gewoon erg goed, kon makkelijk iemand van 95 kg achterop mee nemen en toen had ik nog genoeg veer weg over.
(in tegenstelling tot een derbi die zakte compleet door de veerring heen)
Voorvork is niet geweldig, maar dat is van elke brommer zo.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-6-2011 om 16:39 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved