Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Crosser' (ID 64603).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 5-6-2011 10:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Ik ben 175 en rij met gemak op de mt van mijn maat, welke maximaal verhoogd is en ook nog mbxvelgen onder zitten. Dus hoogte moet je eerst niet op letten. Op alle standaart brons kun jij wel met je voetjes bij de gron. als je dat niet kan is hij waarschijnlijk verhoogd en kun je gewoon de verhogers er uit schroeven (iets wat zelfs mijn moeder kan).
Mijn ervaing is dat een tsx hoger is dan een mtx. Ik weet niet of het feitelijkzo is maar volgens mij wel. Ik raad je nog steeds een mtx met 80cc blok aan. Mtx rijd lekker en kun je met je voeten op de grond komen.
Als je een standaart 80cc blok hebt zul je ook weinig sleutelen. 80cc blok maakt minder toeren, dus minder slijtage, endoordat hij zo laagtoerig is en veel koppel heeft, hoeft hij minder hard te werken om een beetje te kunnen crossen.
Een standaart blok gaat sowieso altijd langer mee. Maar een standaard 50cc crosst niet lekker. Dus vandaar een 80cc. Politie zal het verschil ook niet merken, zolang je hem zo goed als standaart laat. Bij 80cc heb je meestal ook gelijk een 5 of 6bak. Wat een stuk fijner crosst dan een 4bak. Bij een (80cc) mtx is alles ook wat lomper en beter dan zon iel mt'tje.
En Honda sleutelt het makkelijks, vergeleken met Yamaha dt en Suzuki tsx enzo.
Je kunt overal makkelijk bij. Alles is simpeler. Je hebt gewoon inlaat op cilinder, en niet op het Carter (tsx) je hebt je koppelings dingetje aan de rechterkant van het blok (tsx en dt niet), aansluiting van de uitlaatflens is gewoon met 2 bouten, je hebt meer ruimte dan bij andere merken (kunt overal makkelijker bij) en er zijn van Honda eenstuk meer onderdelen te krijgen dan van andere merken.
En van bepaalde bouwjaren van crossmotoren passen de onderdelen ook in je mtx of mt. Hè spul uit crossmotors is wat robuuster en slijtvaster dan ori spul. Bij tsx en dt kun je ook wel een aant dingen uitwisselen met crossmotoren, maar minder. Mede dankzij dat er voor die merken minder onderdelen zijn.
Edit:
Gvd wat een lange post om op een iPod te type
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 5-6-2011 om 10:43 uur.
en wat maakt t voor sleutelen nou uit of carb op het carter zit of op cilinder? op cilinder lijkt me juist kut omdat je dat gezeik dan hebt met cilinder wissel
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved