Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'de juiste nademper voor een suzuki tsx 70cc' (ID 64592).
De reply is geschreven door ChielTZR (UserID 15882) op 1-6-2011 22:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
iedereen loopt altijd te roepen als je hard wil moet je zwaar vertanden en als je snel wil moet je licht vertanden... kijk nou eerst eens of je in de laatste versnelling op dezelfde toeren komt als in de op 1 na laatste, voelt hij begrensd als je op top zit? of maakt hij heel veel toeren in zijn hoogste versnelling, terwijl hij niet echt zo hard gaat als je hoopte? ga dan zwaarder vertanden, is het echter omgedraaid en komt hij in de laatste versnelling niet mooi op toeren, ga je voor je gevoel wel hard, maar je toerenteller vind dat je harder moet kunnen, ga dan iets lichter, tot hij mooi loopt! het is niet een standaard vuistregel dat als je lichter gaat je top daalt, ik heb mijn verhouding aangepast omdat ik niet op top kwam met mijn NSR en nu trekt hij sneller op en gaat hij harder op top omdat hij mooier op toeren komt in de hoogste versnelling... vroeger als ik optrok met iemand achterop had ik in mijn 2 ineens geen vermogen meer, nu trekt hij erg mooi door, zelfs met iemand van 90+ kilo achterop!


vuistregel is dat als je lichter vertand dat je dan langerzamer gaat. klopt toch als een bus? Als jij je brom zo zwaar vertand dat ie het niet trekken kan in de hoogste versnelling ben je zowiezo een dumbass.

gewoon toeren * tandwielverhouding = snelheid (kort door de bocht).


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved