Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Puch Maxi dag op dag slecht lopend' (ID 64487).
De reply is geschreven door Josca51 (UserID 22653) op 18-5-2011 0:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
heheh, wel een tuningsbedrijf hebben maar op een forum vragen waardoor je power verliest?

wat zegt je bougie over de verbranding? Ziet dat er allemaal goed uit?

Kop vlakken geeft wat meer compressie en een andere squish...maar daardoor gaat ie niet geleidelijk vermogen verliezen denk ik.

Het moet iets zijn wat óf kapot aan het gaan is, of iets wat kán veranderen, zoals sproeierdoorlaat (door vuil) of ontstekingstijdstip (door lostrillen van de grondplaat)

Anders is het compressieverlies, langskoppakking of zuigerveren of keerring.

Als het trouwens een keerring is zou je het ook moeten zien aan de bougie, want dan loopt ie veel te arm.

Edit: ja je moet vind ik uit elkaar gaan halen totdat je weet waar het probleem zit. Moet je wel weten waar je naar moet kijken, want als je je hele blok uit elkaar hebt liggen en het blijkt in je bougie te zitten ben je aardig zuur Maar misschien is dat wel de enige manier om het te leren.
Dingen uitsluiten en beredeneren...zo hoort het




Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 18-5-2011 om 0:23 uur.


Ja lol ik snap wat je bedoelt, we hebben vandaag van 3 uur tot 12 uur lopen zoeken, de volgende dingen uit elkaar gehad, gecontroleerd en schoongemaakt:
Caberateur
Cylinder
Kickstartblok
Uitlaat

Ik zou het verder ook niet meer weten de speling van de kontaktpuntjes is nog precies hetzelfde als gister toen ik 2.4 kW had, heb enige wat ik dan nou zou moeten doen is het blok uit elkaar halen, maar zou niet weten hoe daar iets aan moet mankeren en de bougie ligt het btw niet aan hoor, heb al een nieuwe geprobeert :P


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved