Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 12-5-2011 8:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Beter én bovenin én onderin meer.
Opmaat is veel werk dat klopt.

Maar is wel het beste natuurlijk.
Ik kon met mijn nsr sprint blok ook prima laagtoerig rijden en dat trok hij allemaal prima.
Terwijl die een uitlaat en timingen had voor een vermogen van bij 13ooo duizend toeren en ook nog een 30mm carb + een hpi.

Maar hij trok veel beter op dan een standaard 80cc blok.
(ja ook bij het zelfde lage toerental)

Ook bij mijn rd, ik had een uitlaat erop die voor de racerij was en berekend voor een toptoerental van 13ooo~14ooo duizend toeren.
Maar toen ik de uitlaatpoort 4mm (!) hoger had gemaakt dan origineel , de inlaat poort had aangepakt en een 26mm carburateur erop.
Had hij meer kracht onderin de toeren dan hij ooit heeft gehad, met een laagtoeirge uitlaat lage timingen en een 20mm carburateur.

Ik dacht tot voor kort ook, hoogtoerige uitlaat + hoge timingen = kut onderin de toeren, maar dat is toch niet helemaal waar.
(gezien de prestaties van een origineel blok dan)

Als je maar een fatsoenlijke uitlaat erop hebt en daar zit ook nog een groot verschil in.
Je kan wel een uitlaat hebben die wel het gewenste toerental haalt, maar onderin het erg laat afweten.
Zoals eerst, had ik een homoet uitlaat op de brommer, hij maakte veel toeren, maar allemaal leuk en aardig het reed voor geen meter.
Maar nu ik een fatsoenlijk ontworpen en gemaakte uitlaat erop heb, heeft hij ook nog een fijn vermogen in de lage toeren.

Ik ben er ook echt achter gekomen dat een hoogtoerige uitlaat, hoge timingen en grote carburateur niet perse betekend dat hij onderin dood is.
Als het allemaal maar precies juist bij elkaar past, dan rijd het zoveel mooier dan dat het standaard uit de fabriek komt.

Maar goed, leuk lul verhaal van mij, maar dat beantwoord nog niet je vraag.
Ik liet me even gaan.

En die kan ik ook niet beantwoorden, omdat ik nog geen verstand heb van uitlaten berekenen.
Dus ik kan alleen antwoorden, je zou er proefondervindelijk achter moeten komen.

Flauw hé?


Interresant lulverhaal
Weer wat geleerd dankje


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved