Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinder voor 39mm slag gebruiken met 46mm slag' (ID 64414).
De reply is geschreven door Paul de Salmiakbal (UserID 19020) op 6-5-2011 21:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LVS
[...]

-----------------------------------------

bij een langere slag , moet er altijd een vulplaat onder de cilinder komen [ als je een normale cilinder gebruikt .

de slagverlenging = ongeveer 7 mm : 2 = 3,5 mm vulplaat .

de uitlaat en spoeltiming zijn hierdoor een stuk hoger geworden .
maar als je een cilinder gebruikt , met een lage timing , dan kan die nu wel uitkomen .

goede timingen = uitlaat 192 spoeling 130

maximale timing = uitlaat 200 spoeling 135 .

de cilinder moet je nooit van boven afslijpen ,,, want dan moet er nog meer vulplaat onder komen ........ dus dan is de timing nog hoger geworden .

##


Tenzij de drijfstanglengte het verschil in slag op vangt en de zuiger dus alleen dieper komt, maar niet hoger. Ook iets waar je rekening mee moet houden, dus niet lukraak een ophoogplaat gaan gebruiken die de helft van de slag is


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved