Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Meest betrouwbare cylinder voor lange afstanden, luchtgekoeld' (ID 64369).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 28-4-2011 17:22.
pakkingset 5 tot 25 euro (afhankelijk waar je het koopt en welke kwaliteit)
lagers 50 tot 100 euro (ook afhankelijk waar je ze koopt, probeer ze bij een groothandel te kopen, dan krijg je de zelfde lagers voor de helft van de prijs)
keerring set 7.50 tot 40~50 euro (afhankelijk welke kwaliteit je neemt, aanbevolen om goede kwaliteit nemen)
koppelingsplaten 6 tot 25 euro (ook afhankelijk van de kwaliteit)
In dien nodig, prox drijfstangset laten persen 80 tot 100 euro (afhankelijk van het bedrijf)
Heb je nu een 4 bak?
Dan zou ik die vervangen door een 5 bak, die kosten van 20 tot 40 euro ongeveer en die passen zo in je blok (een 6 bak ook, maar die zijn iets duurder)
Dan werkzaamheden om alles in je blok te zetten, dat hangt helemaal af of je hem naar een professioneel bedrijf brengt of door een hobbyist laat reviseren.
Kan van 30 euro tot 150 of meer zijn.
Met de cilinderkop wordt bedoelt, de verbrandingsruimte aanpassen.
Ten minste als het ook echt nodig is om je blok te reviseren, ik weet dus niet in welke staat het blokje is.
Als het allemaal nog prima is, dan zou ik niet inzien waarom je het zou gaan reviseren als je het bij 50 carters houd.
Edit: waarom is de je 50cc cilinder niet meer te redden??
In een HM167 zit toch gewoon een gietijzerenbus?
Zit hij dan al op de laatste overmaat?
Anders kan je die ook opnieuw laten boren en honen, voor het boren en hone kost dat ongeveer 30~40 euro.
en een zuiger 15 ~25 euro
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-4-2011 om 17:26 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved