Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Vlinderpoort' (ID 64346).
De reply is geschreven door Marcooow (UserID 18801) op 24-4-2011 17:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een gewone en een vlinderpoort, en hebben we het dan over de spoelpoort of heel ergens anders?
Het voordeel is meer koppel maar waardoor ontstaat dat?
Ik heb al gezocht op internet maar een goede uitleg kon ik niet vinden, dus ik hoop dat jullie mij het uit kunnen leggen.
Gr Ruben
als het over een vlinderpoort gaat, gaat het over de uitlaatpoort
een vlinderpoort kan je vanaf onder bekijken en dan lijkt het op een vlinder, daarom vlinderpoort
vlinderpoort: zijn 2 poorten met een spijltje ertussen zodat je zuiger niet in de poort hapt, want dat is nie zo leuk
en je hebt de normale poort, dat is gewoon een vierkantachtige of ovale poort waar geen spijltje tussen zit, deze zijn meestal ook niet zo breed als een vlinderpoort
ook kan je bij een normale poort 2 fluitpoorten bij boren en dan heb je ook meer oppervlakte maar wel een tussenschotje zodat je zuiger niet hapt en je toch meer oppervlakte van je poort hebt
zo zeg ik het volgens mij goed
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 24-4-2011 om 17:12 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved