Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 22-4-2011 12:52.

Vandaag dan toch maar een fluitpoortje bij gebeund.
Niet door de tapeinde gekomen, maar het spijltje is wel erg dun geworden, ik hoop dat hij niet gaat scheuren , maargoed daar komen we maar op een manier achter.


Moet dadelijk weg, dus de andere kant , is voor een andere keer. :(

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
afbeelding

hier kun je zien wat ik weg wil halen in de uitlaatpoort

omdat de cilinder wat word opgehoogd, haal ik ook aan de onderkant wat weg (en omdat de poort standaart helemaal niet hoog is)

poort 1mm omhoog en 5mm breder (34mm op poortmap, echte breedte 30,89, 68,64%)

is dit zo een mooie vorm?
(deze poortmap is gekopieerd daarom dat die zo vaag geworden is)



Poort aan de bovenkant meer symmetrisch, en als het mijn cilinder was, zou ik de uitlaatpoort iets smaller maken en gewoon lekker fluitpoortjes bij boren.
Bij een mt5 cilinder kan dat toch makkelijk.

Omdat je poort ook redelijk hoog is zo te zien, icm een breede poort, dat vinden je zuigerveren niet zo leuk.
Of je zou al een goede kwaliteit zuigerveren moeten hebben en een redelijk krappe zuiger speling, maar ik zou het er niet op gokken (ik heb het 2x op de gok gedaan, dat ging niet goed, hehe. )



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved