Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Maakt een hoge drukkop je brommer zuiniger?' (ID 64313).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 19-4-2011 22:15.
geen tijd om alles te lezen, maar na verhogen van de compressie in zowel mijn XR blok als mijn porsche blok werd de motor zuiniger.
Ik geloof ook dat de compressie één van de redenen is dat een diesel zo mooi zuinig loopt (hoewel een diesel de compressie sowieso nodig heeft om te ontsteken, maar dat ter zijde)
Compressie wil je eigenlijk zo hoog mogelijk hebben, daarom zie je ook dat de compressie, al dan niet met turbo's, de afgelopen jaren gruwelijk hard omhoog is gegaan. 12:1 is geen rare compressieverhouding, terwijl vroeger 6:1 al hoog was (maar toen moest je ook nog met de hand kunnen aanzwengelen he...)
Probleem met hoge compressie zit in je klopvastheid van je brandstof en je materiaalgrenzen, daar komt namelijk ook een stuk meer belasting op.
Toch zijn diesels wat dat betreft vanaf het begin al mooi.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved