Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Maakt een hoge drukkop je brommer zuiniger?' (ID 64313).
De reply is geschreven door the mechanic (UserID 9900) op 19-4-2011 21:16.
@ apriliarx 50 2003 Ik doelde meer op gietijzeren wand ten opzichte van chrome of nikel-seal
ik snap dat je cilinderwand niet moet gladmaken ivm hoonsporen die nodig zijn voor smering
Trouwens als ze spiegel-gald op elkaar zouden passen dan krijg je een effect dat ervoor zorgt dat het gegarendeerd aan elkaar plakt omdat je als het ware een luchtdruk verschil creert.
Wat je daarna zegt klopt je gaat harder en daardoor zuipt hij meer. Maar dat betekent dus niet dat dat bij dezelfde snelheid (uitgangspunt) hij ook meer verbruikt, maar dat hij mischien wel zuiniger is
@ruben ja wat jij zegt klopt voor viertakt klopt het ook maar nu is mijn vraag gaan dezelfde principes op voor tweetakt
@ 4 takt je nichname zegt het al waren dat 2 of 4 takten?
Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 19-4-2011 om 21:20 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved