Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '500' (ID 1181).
De reply is geschreven door BIGwillie (UserID 26) op 19-8-01?23:44.

Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

met 4-takt bedoelen ze dat de moter 4 statia's door loopt nl: 1. iname 2. compressie 3. verbranding. 4. spoeling.

En nu het grote verschill tussen 2 en 4 takt. Bij een 4 takt heb je tijdens de gehele verbrandings slag koppel. Bij een twee-takt maar slechts voor een heel klein deel omdat dan er in eens zo'n groot gat(uitlaat poort) in de cilinder zit. Dus 4-takt veel koppel(laat-toerig), 2-takt meer vermogen (hoogtoerig).




Dat laatste zinnetje :
Dus 4-takt veel koppel(laat-toerig), 2-takt meer vermogen (hoogtoerig).

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik heb het dan over hoog en laag toerig. Sommige brommers heben hun meeste PK's bij laag toerental en sommige 4-takt motoren hebben hun meeste koppel en PK's bij veel toeren (Zoals een GSX-R750).


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved