Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door mini89 (UserID 22244) op 5-4-2011 23:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
afbeelding

afbeelding

mijn vragen aan jullie

ik wou de uitlaat + spoelpoorten naar 190/128 brengen

de normale timingen zijn,
174/120 en 128 voor de boostpoort

nou kan ik dus de uitlaatpoort naar 21,5mm brengen en de spoelpoorten naar 32mm dan kom ik op 190/128

maar ik heb dus geen haakse dremel/frees


bij de autisa cilinder zou ik niet teveel knoeien
misschien uiylaat iets omhoog en er hoort een standaard 50 kop op
niet een 70, dan word de compressie verhouding te laag en loopt die nie echt lekker
ook geen 50 snel kop loopt die steeds vast als het een orginele zuiger is

nou zat ik te denken aan de wat veiligere manier (omdat de uitlaatpoort dan NIET 3mm omhoog hoeft)

de cilinder 1mm ophogen waardoor de timingen op 180/128 en 135 voor de boostpoort komt maar kan dit wel omdat de boostpoort ook meegaat?

en ik heb nog 1 vraagje.
een voetpakking moet je zeker ook opmeten en dan bij functie ophogen invoeren?

edit
ik heb de deckheigt nog niet opgemeten, kan dit ook met een zuiger zonder zuigerveren? ik ga wel voor het frezen de deckheigt opmeten, anders klopt er nog niks van


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 16:44 uur.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved