Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat 4takt' (ID 64069).
De reply is geschreven door jr customs (UserID 19816) op 24-3-2011 23:04.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.
daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt
mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.
Opzich is het wel zo dat je een uitlaat zo kan maken dat het lijkt of het een 4cyl is.
Als je een 1in4 uitlaat maakt en je maakt elke pijp 1/2 labda langer dan de andere zou je 1 slag op 4 op elkaar volgende momenten horen, dit werkt alleen maar op 1 toerental goed.
Een geluidsgolf is 2 labda lang voor zover ik me kan herinneren.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved