Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Resultaat Simson!' (ID 64044).
De reply is geschreven door thijs-tussengas (UserID 22161) op 21-3-2011 20:36.
Hmmm, je bent er dus nog niet helemaal, maar goed. Je schakelpedaal moet echt goed terugspringen; anders kan je dat een verbrandde schakelklauw opleveren als je er toch mee blijft rijden.
Even voor de duidelijkheid: je schakel-as loopt toch door je kickstart-as ? Een gezamelijk omklapbare is mij alleen bekend van Jawa-CS.
Als er nog een originele DDR ketting op zit; meteen vervangen, die kettingen waren niet goed. Je herkent ze aan de duidelijke "naad" op de rollers! Soms zijn ze zelfs gekapt, en is er alleen het asje van de verbindingsschakel over.Er zal een 415 of 420 type op moeten, maar dat zie je vanzelf wel.
Wat tandwielen betreft; als je een "ingegoten" achtertandwiel hebt, dan moet je je ongeveer bij 150.000 รก 200.000 km zorgen gaan maken, die zijn bijna onverwoestbaar( bij juiste gebruik van de kettinggeleider-tunnels) Het voortandwiel is waarschijnlijk nog wel aan te komen, anders kun je improviseren, een Suzuki tandwiel kan gemakkelijk aangepast worden.
Mathijs
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved