Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'niet af- te stellen 4 takt' (ID 63468).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 16-3-2011 1:12.
mooi, klinkt alsof je het dan allemaal goed aanpakt.
En blijkbaar denk je er ook wel aardig over na dus dat is helemaal mooi, want dan leer je het tenminste.
Zo heb ik het ook gedaan en na dik 10 jaar gaat het opeens allemaal vanzelf..
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat wat oudere mensen hier op het forum soms tekeer gaan tegen de nieuwelingen maar we hebben het allemaal moeten leren en je kunt niet alles uit theorie halen.
Ik heb zelf voordat ik ging sleutelen vet veel boeken over verbrandingsmotoren gelezen en dat hielp wel met sleutelen, maar ervaring kun je niet uit boeken halen dus dat moet je zelf opdoen. Gestructureerd en logisch werken is de beste manier.
Ik geloof dat je ook al naar je timing had gekeken, dus dat is ook goed.
Stel je voor dat ze de merktekens niet goed hebben gezet op de onderdelen, of dat je onderdelen van een nét ander type hebt, waardoor bepaalde merktekens eigenlijk niet kloppen... dan staat alles op het oog prachtig op tijd en goed, want de merktekens komen overeen, maar stiekem staat het alsnog fout.
Het is onwaarschijnlijk...maar wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je niet altijd kunt vertrouwen juist op de dingen die je moet aflezen :S
Er is weinig alternatief, tenzij je documentatie hebt over de graden van de timingen enzo, dan kun je met een gradenschijf op je krukas kijken of je nokkenas goed staat. Zo heb ik het bij mijn nokkenas gedaan toen ik belachelijk veel van mijn blok had afgevlakt.
Tot die tijd lekker van de merktekens uitgaan maar wel in je achterhoofd houden dat zelfs in dat soort dingen fouten zouden kunnen zitten...vooral bij chinese troep.
Voor mij klinkt het allemaal nog als een te arm mengsel, maar het blijft moeilijk beoordelen via tekst en internet
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved