Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door Marcooow (UserID 18801) op 15-3-2011 18:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


de meeste mensen maken ook hun inlaat groter en polijsten de hele boel. dat wil ook niet zeggen dat het beter is.

Ik heb de afgelopen jaren heel veel dingen geleerd wat betreft tunen van verbrandingsmotoren, en één daarvan is dat 90% van de mensen niet weet waar ie mee bezig is, dus kijk ik niet meer zo vaak naar wat andere mensen doen

Als het bij de duurdere cilinders wel zit en bij de imi's niet, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken. Ik zeg niet dat die rand voordelen heeft, maar fabrikanten en aftermarketfabrikanten denken vaak wel goed na over hun ontwerpen, liever 10 uur meer testen voordat je een miljoen cilinders laat gieten.



ja oke dat snap ik maar die parmakit is niet echt een hele snelle cilinder dus je kunt niet echt vanuit gaan dat ze het bij snelle cilinder de rand er wel zouden laten zitten

deze hebben geen rand
http://img209.images...9/4064/dscf2301n.jpg

de eurocilindro (athena) met 6 koelribben heeft het ook niet

http://img547.images...47/1258/dscf2281.jpg
de fast arrow (wat toch wel de snelste cilinder is samen met malossi ot en polini) heeft het ook niet, polini en de malossi hebben het ook niet


lijkt me beter dat het zoals dit word gemaakt, misschien nog wel meer weg in de hoeken
http://img521.images...1/7416/dscf2444v.jpg

en de 50cc airsal/eurokit heeft het ook niet

de slommere cilinders hebben het wel, autisa, imitatie, fast arrow en origineel honda (ook de 50cc snel)




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved