Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Electische scooter of brommer' (ID 63964).
De reply is geschreven door yamahaman (UserID 21025) op 11-3-2011 17:01.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
Die 25 á 30 % afname is de norm die de fabrikanten van electrische fietsen wel zelf hanteren. Maar het beeld kan vertekenen als je collega's die fiets nooit aan de grens van het bereik brengen. Stel:
je electrische fiets kan b.v. 100 km max rijden en je rijdt elke dag 50 km, dan merk je 't verschil bij koud weer nog niet. Om het zeker te weten zou je inderdaad eens moeten proberen wat die elec.fiets bij warm weer maximaal haalt én wat ie nog bij b.v. 5 graden vorst doet. N.B; het maakt ook uit of ze de fiets binnen stallen, nl als je met een warme accu 's winters de weg op gaat, en de accu koelt niet teveel af; ja dan heb je natuurlijk wel winst, en zo'n fiets stal je natuurlijk makkelijk binnen.
Wat een electrische scooter betreft; ik denk dat die zeker een toekomst hebben.
Mathijs
ja, daar moet ik je gelijk in geven.
Want ze halen niet het maximale uit hun accu's.
Omdat ze dan 40 kilometer fietsen, en aangekomen zetten ze de fiets ook meteen weer aan de lader.
Veel electrofietsen moeten, wanneer je niet fiets, constant aan de lader staan, maar mijn collega's rijden beide een ION, die hoeven dat niet.
Jaap
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved