Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Verlichting TSX' (ID 63924).
De reply is geschreven door TSX-fan (UserID 21322) op 2-3-2011 21:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Koplamp wordt steeds feller? Echt een groot verschil, of een klein beetje?

Groot verschil --> accu laadt niet bij via spanningsregelaar
Klein verschil --> laadt prima bij (12v-14v)

Wat is het voor type led verlichting? Ook met twee polen om een sterkere (remlicht) en zwakkere (normaal) aan te sluiten?
(Anders draai je gewoon het ori lampje erin, heb je in ieder geval iets om normaal mee te werken.)

Kun je een schema geven of beschrijven van hoe je nu je achterlicht voorziening hebt geregeld?

Als je accu helemaal leeg is, moet je hem ff aan een acculadertje hangen, zodat hij in ieder geval weer genoeg power heeft. Als hij dan met onderstaande info nog steeds zwak blijft, kun je er wat demi-water in gooien. Werkt dat ook niet? Dan een nieuwe kopen

Je spanningsregelaar sluit je aan op je accu door een rode draad van een van de contacten van de regelaar aan te sluiten op de + kabel die aan je accu zit. Zo laadt hij - als de regelaar niet kapot is - de accu bij, zodra jij de brom laat lopen. --> je zegt dat de accu oplaadt als de brom loopt, heb je dit met een voltmeter getest? En wat waren de waarden die je daaruit kreeg?





Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 2-3-2011 om 21:07 uur.


Bedankt voor je reply.

mijn koplamp wordt stukje bij beetje feller, dus volgens mij laadt de accu prima bij. Ik heb ook onlangs de aansluitingen voor aan de spanningsregelaar vernieuwd en sinds dien laadt de accu weer bij. Het is een gelaccu, dus kan demi water daar gewoon in?

Hoe bedoel je, twee polen? Het is een top tuning led-achterlicht met 3 draden (gele, rode, zwarte) Er zit een remlicht die zou moeten reageren met sterker licht. (Als je remt is het licht feller dan wanneer de achterlamp aanstaat, was het een poosje geleden)

Eh ik heb de drie draden die ook naar het originele achterlicht gaan, behouden en daar kroonstenen aan gemaakt. Door middel van kroonstenen heb ik dus het achterlicht verbonden met de 3 draden die uit de kabelboom komen (als het niet duidelijk is zal ik morgen wel even een schema maken).

Nope, heb niet met voltmeter getest, zal ik morgen anders ook nog even doen. Kan het ook nog komen door de weerstand die erin zit (in dat "hoesje" naast de accu)?

Bedankt iig


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved