Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Welke crossmotor?' (ID 63909).
De reply is geschreven door mtx_owned (UserID 10810) op 1-3-2011 23:28.
als ik een advies mag geven, ga voor een 250.
Waarom? een 250 scheelt een stuk in onderhoud tegenover een 125. Draaien wat minder toeren, en de blokken zijn robuuster uitgevoerd, omdat bij een 125 alles lichter is uitgevoerd om meer vermogen te krijgen. Daarbij rijdt een 250 minder zenuwachtig omdat je meer koppel hebt.
Een motor die je particulier koopt heb je bijna altijd minimaal een paar 100 euro kosten aan om deze rijklaar te krijgen. Denk aan wiellagers/keerringen, speling op de voetsteunen, linksysteem achter en het balhoofd. Zorg dat alle boutjes compleet zijn want hier willen er soms ook nog wel een aantal missen, waardoor extra trillingen veroorzaakt worden wat kan leiden tot scheuren van delen.
Daarbij ben ik van mening dat als de motor lekker loopt, geen rare geluiden maakt en geen zwarte prut achter uit de demper komt hier prima mee te rijden is. Dan is het blok opentrekken niet eens hoofdnoodzakelijk. Als je de zaak loshaalt weet je natuurlijk wel wat je hebt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved