Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Derbi fds' (ID 63835).
De reply is geschreven door Tom96 (UserID 21578) op 18-2-2011 21:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
das het probleem nou net, blok valt uit elkaar waar je bij staat

motoplat ontsteking is superbrakke kwaliteit (ducati senda / am6 / rv4 ontsteking (allemaal dezelfde) kan je wel pas maken met aprilia rv4 grondplaat)

koppeling worm systeem is zacht gezegt, fragiel.

degelijkheid vd versn bak is niet te vergelijken met de honda mb/mt/nsr. Ik heb een jaar op een fdx gereden die was wel ok, maar een fds hele bak bestudeerd, weer gemonteerd, tekening erbij voor het shimmen, nog steeds een 3e versn met een ingebouwde willekeurige vrij.

dat is dus naar mijn ervaring 50% vd bakken die niet goed werkt.
en dat staat tegenover 100% bij de meer dan 10 honda versn bakken die ik gebruikt heb.

koppeling en bak in goeie staat voelt aan alsof je blokolie vervangen is met hardhouten planken.

en als je aluminium versn pookje kapot gelubberd is, dan kan je fijn de hele wereld afzoeken naar een nieuwe.

en heb ooit eens iets gehoord over dat ze er bredere tandwielen van yamaha dt en/of suzuki tsx opzetten (dat zou zo passen) ivm de fietskettingen die er standaard omzitten, waarschijnlijk omdat dit vroeger de budget schakelbrommers waren waarvan de eigenaren door alle mensen met nieuwe hondas uitgelachen werden. Zegmaar vergelijkbaar imago met chineze zooi van nu dus.

Dus als je je schuur nooit weer uit wilt, kopen die hap. Anders laten staan.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-2-2011 om 19:56 uur.



had al zitten denken,

ben nu 14 ,

wil rijbewijs voor brommer,

misschien kopen en dan dt50mx of dtr50 blokje eronder.

maarja...

het is en het blijft een derbi.

(dus met yamaha blok kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen dat het niet origineel is)

maar als hij al kenteken heeft kan dit dan wel gewoon?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 18-2-2011 om 21:09 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved