Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cilinderpoort tunen' (ID 63798).
De reply is geschreven door Sandero_3310 (UserID 16565) op 14-2-2011 22:19.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Die Timingen kloppen niet, zoals De Schout al aangaf je hebt geen l-veer.
Dus die 4.6mm als deckheight klopt niet, aangezien je de zichtbare rand hebt genomen als toppunt van de zuiger.
Maar de zuigerveer zit een stukje onder je zuigerrand.
Dus de cilinder op het blok monteren met voetpakking en zuiger en zonder cilinderkop (cilinder wel aandraaien).
Dan de zuiger in bdp zetten en dan met een schuifmaat/ voelermaat meten wat de deckheight is.
Dan krijg je wel de goede timingen.
Ahnzo, het lijntje dat zichtbaar is in de zuiger slaat dus op de zuigerveer als ik het goed begrijp. Maar kan iemand mij uitleggen waar die timingen op slaan, de uitlaat heeft een latere timing dan de inlaat terwijl deze het eerst opent na de verbranding?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved