Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cilinderpoort tunen' (ID 63798).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 14-2-2011 21:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]
Ik heb dat programmatje gebruikt ik kom een uitlaattiming van 200,9 en een inlaattiming van 154,4 en een blowdown van 23,75. Ik heb toch nog wat vragen in verband met die timingen... Die 154,4 slaat dat op het moment dat de spoelpoort opent ? en die 200,9 op het moment dat de uitlaatpoort sluit?? Ik veronderstel van niet, die airsal 80 van apriliaforum heeft een timing van de uitlaatpoort op 182, met ander woorden het onderste dode punt, is dat dan mischien het moment dat de zuiger aan de onderkant van de poort passeert ? Aangezien ik enkel de afmetingen van de bovenkant van de poort moest ingeven in het programma versta ik niet goed waarop die x aantal graden slaan? Sorry dat ik dit vraag maar dit is nieuw voor mij die timingen etc.
grtz
Die Timingen kloppen niet, zoals De Schout al aangaf je hebt geen l-veer.
Dus die 4.6mm als deckheight klopt niet, aangezien je de zichtbare rand hebt genomen als toppunt van de zuiger.
Maar de zuigerveer zit een stukje onder je zuigerrand.
Dus de cilinder op het blok monteren met voetpakking en zuiger en zonder cilinderkop (cilinder wel aandraaien).
Dan de zuiger in bdp zetten en dan met een schuifmaat/ voelermaat meten wat de deckheight is.
Dan krijg je wel de goede timingen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved