Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cilinderpoort tunen' (ID 63798).
De reply is geschreven door Sandero_3310 (UserID 16565) op 14-2-2011 21:55.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
als jij koppel wilt, moet je de poort niet nog hoger maken


http://www.brommerforum.nl/user/1844
hij heeft een programmaatje dat je kan downloaden, daar kun je wat gegevens uit halen

je kunt de vorm van de poort uittekenen op je poortmap en dan knip je dat uit zodat je die weer in je cilinder doet en je met een stift de vorm erin krijgt


Ik heb dat programmatje gebruikt ik kom een uitlaattiming van 200,9 en een inlaattiming van 154,4 en een blowdown van 23,75. Ik heb toch nog wat vragen in verband met die timingen... Die 154,4 slaat dat op het moment dat de spoelpoort opent ? en die 200,9 op het moment dat de uitlaatpoort sluit?? Ik veronderstel van niet, die airsal 80 van apriliaforum heeft een timing van de uitlaatpoort op 182, met ander woorden het onderste dode punt, is dat dan mischien het moment dat de zuiger aan de onderkant van de poort passeert ? Aangezien ik enkel de afmetingen van de bovenkant van de poort moest ingeven in het programma versta ik niet goed waarop die x aantal graden slaan? Sorry dat ik dit vraag maar dit is nieuw voor mij die timingen etc.

grtz



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved