Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cilinderpoort tunen' (ID 63798).
De reply is geschreven door BIET (UserID 7401) op 14-2-2011 13:04.

Ik zou als aller eerst zorgen dat je een normale squis krijgt, daar ligt alvast veel winst . 4,6 is nogal achterlijk. Hoe staat je zuiger ten opzichte van de poorten op het onderste dode punt? Ik zou zorgen dat je een squis krijgt van 0,7. Dat kan je voor elkaar krijgen door de cilinder af te laten draaien.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Voor gewone ovale poorten kan dat gelden ja. Bij vlinderpoorten zit er een spijltje tussen, dan kun je breder gaan zonder dat je veren gaan happen.
Bramen moet je inderdaad weg werken. Zogenaamde bevels aanbrengen.
Houdt in dat je de randen van de poorten mooi ''glad'' maakt (waar natuurlijk ook weer grenzen aan zitten, gewoon wat foto's opzoeken en daar een beetje van afkijken)
Zie rechter poort:

afbeelding

Verder lijkt me je deckheight van 4.6mm best hoog?
Heb je al wat uitgerekend qua blowdown en dergelijke?


Mooi werk die cilinder . Maar die breedte is als je het mij vraagt wel iets teveel van het goede voor op straat. Dacht dat die poort 29mm breed is op een boring van 46,7 of wat is het ook alweer op een 70cc @ am6.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved