Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cilinderpoort tunen' (ID 63798).
De reply is geschreven door Sandero_3310 (UserID 16565) op 13-2-2011 21:24.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Voor gewone ovale poorten kan dat gelden ja. Bij vlinderpoorten zit er een spijltje tussen, dan kun je breder gaan zonder dat je veren gaan happen.
Bramen moet je inderdaad weg werken. Zogenaamde bevels aanbrengen.
Houdt in dat je de randen van de poorten mooi ''glad'' maakt (waar natuurlijk ook weer grenzen aan zitten, gewoon wat foto's opzoeken en daar een beetje van afkijken)
Zie rechter poort:

afbeelding

Verder lijkt me je deckheight van 4.6mm best hoog?
Heb je al wat uitgerekend qua blowdown en dergelijke?



hoe maak je dat dan glad ? met waterproofschuurpapier ? Ik heb zitten zoeken om die blow down te berekenen. http://www.heereseng...rlands/cilinder.html maar ik begrijp niet wat de INV is in de formule? Ja die 4,6 is gemeten van het randje dat zichtbaar is in de cilinder. Ook moet je rekening houden dat de kop deels in de cilinder zit.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved