Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Inrijden..' (ID 63671).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 30-1-2011 17:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
volgens mij niet want als je een stootrand in de cilinder hebt zitten is die aan een hoonbeurt toe
zo is dat marco!
stootrand is een restant van de originele boring, als die er zit betekent het dat je daaronder dus behoorlijk wat materiaal mist.
Het enige wat moet gebeuren is dat je zuigerveren inslijten. De zuiger geloof ik tegenwoordig ook niet meer zo in, want die hoort gedragen te worden op een oliefilm en hoeft dus niet in te slijten. Zelfde met je cilinder, dat doen je zuigerveren wel want daaronder hoor je niet eens contact te hebben met je wand.
Warmrijden is het beste, daarna boeit het allemaal niet.
Mijn ervaring wordt steeds meer dat zuigerveren het snelst ingelopen zijn als je een paar keer goed volle purrie gaat met opgewarmde motor. Aangezien er niets aan de rest van je blok is gedaan zou ik het op die manier doen.
Goed warmrijden is de enige belangrijke regel met motoren. Als je motor écht nieuw was zou ik wat rustiger aandoen en een keer mn oliefilter verwisselen (Bij een auto, en de olie zelfs laten zitten).
Van voorzichtig rijden slijten je zuigerveren ook niet in zoals het hoort, dus ik zou niet te bang zijn. Gewoon normaal rijden is dus ook prima, zolang je de boel maar goed opwarmt he.. dus een paar km de boel op temperatuur laten komen en dan doen wat je normaal ook doet.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved