Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Suzuki TSX 47mm opboren naar 50mm (bigbore 86cc)' (ID 63668).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 30-1-2011 11:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
@ Raze:
Een ander idee, misschien is een rm80 cilinder erop pas te maken, of misschien past hij er al op.
De oudere types watergekoelde van begin jaren 80 lijken vrij veel op de rg80 cilinders.
Of ze passen weet ik niet, maar misschien kan je dit wel bij iemand na vragen?
Heb je meteen en beste vlinderpoort erin zitten, kan je alle kanten mee uit.
edit: mhh net even opgezocht de slag van zo'n watergekoelde rm80 cilinder is 44mm.
Niet echt handig al je die cilinder aan moet passen voor een kortere slag.
Tenzij je je krukas veranderd is het geen geslaagd idee denk ik.
(of je moet al een heel erg hoogtoerig ding willen)
Wat voor slag heeft een rg80 blok eigenlijk?
Meer als een tsx50 blok toch?
Dan zou het misschien toch geen gek idee zijn om voor een rm80 cilinder te kijken.
Net even gekeken tsx80 blok heeft een slag van 46mm en dat is gelijk aan die van een rg80?
Dan zou je prima met een rm80 cilinder weg kunnen komen , kwa timingen wordt hij zelfs nog een stukje tammer van.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raze
Maar, waar zijn nog goeie winstvlakken te halen uit deze cilinder.
Die extra 17cc als ik hem laat boren naar 86cc is zeker te merken, ook timings laten aanpassen/squish door XHS is ook wel een goeie?
Zeker nog winst te behalen, uitlaatpoort is erg smal voor een 50mm boring.
Aan de timingen zullen ook nog wel dingen te veranderen zijn, maar die kunnen we niet weten aangezien we niet de maten hebben van poort tot de rand van de cilinder.
Maar uit elke cilinder is in principe winst te behalen.
Maar de vraag is wat wil je eigenlijk bereiken?
Een laagtoerige rustig brommer of een hoogtoerige zenuwachtige brommer?
Edit: en het scheelt maar 7cc extra.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2011 om 11:43 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved