Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Suzuki TSX 47mm opboren naar 50mm (bigbore 86cc)' (ID 63668).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 30-1-2011 11:17.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Dat laatste zou ik niet doen. Gaat je brom echt beroerd van stationair lopen. Weet dat het bij sportwagens gedaan wordt, in combinatie met een vette motor. Porsches hebben bijv. hele lichte vliegwielen. Maar dan wil icm met vaak een 6cilinder. Als je een porsche bij het stoplicht hoort, klinkt het niet regelmatig...
weet ook niet of het veel uit zal halen
Plus auto's in de F1 hebben vaak geen vliegwiel. Die draaien niet stationair.
Ow dus met een hpi loopt hij ook niet meer stationair?
De brommer loopt er niks anders om, daarom is het niet rendabel.
Het scheelt iets in gasreactie maar dan heb je het ook gehad.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Maar dat maakt niet uit eigenlijk? Als hij niet opgeboord is, moeten de uitlaatstoffen alsnog door dat smalle gaatje.
Het is niet zo dat wanneer hij gaat opboren, dit een negatief effect op de uitlaat of spoeling van die cilinder heeft.
Zeker maakt dit uit.
@ Raze:
Een ander idee, misschien is een rm80 cilinder erop pas te maken, of misschien past hij er al op.
De oudere types watergekoelde van begin jaren 80 lijken vrij veel op de rg80 cilinders.
Of ze passen weet ik niet, maar misschien kan je dit wel bij iemand na vragen?
Heb je meteen en beste vlinderpoort erin zitten, kan je alle kanten mee uit.
edit: mhh net even opgezocht de slag van zo'n watergekoelde rm cilinder is 44mm.
Niet echt handig al je die cilinder aan moet passen voor een kortere slag.
Tenzij je je krukas veranderd is het geen geslaagd idee denk ik.
(of je moet al een heel erg hoogtoerig ding willen)
Wat voor slag heeft een rg80 blok eigenlijk?
Meer als een tsx50 blok toch?
Dan zou het misschien toch geen gek idee zijn om voor een rm80 cilinder te kijken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2011 om 11:34 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved