Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Rs50 zuipt als een gek?' (ID 63632).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 28-1-2011 12:04.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
komt wel bij dat een klein carb. de cilinder minder goed vult, waardoor de verbrandng ook bagger is en er dus weinig kracht per slag is
je bent in je blok een vast vermogen kwijt aan alle draaiende en wrijvende delen enz. als je weinig kracht hebt ben je een hoog percentage van je kracht kwijt aan die verliezen, terwijl als je een veel kracht hebt je een kleiner percentage kwijt bent aan die verliezen. conclusie als je meer kracht hebt kun je procentueel meer kracht op het achterwiel brengen.
Het gunstigste is om op een laag toerental veel kracht te leveren. zodat de cilinder ook nog eens tijd heeft om te spoelen
edit: veel kracht wordt bij brommers vaak gekoppeld aan van die hoogtoerige racemonsters. die bedoel ik dus niet met dit verhaal
ik heb het meer over bv een laagtoerige grote cilinder
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-1-2011 om 11:56 uur.
wrijvings verliezen zijn zeker wel gekoppeld aan het koppel wat je genereerd.. de meest overduidelijke is wel de lijbaankracht van je zuiger en de daarmee samenhangende wrijving.
om een net rendement te halen krijg je gewoon iets wat alle fabrikanten al maken. relatief tam cilindertje met kleine carb er op. vulling word niet slecht met een kleine carb, zolang je het toerental maar laag houd.
de dr80 van de ts is een laagtoerig ding, dat is al gunstig, carbje ook wel, hij zou alleen een ori uitlaat moeten monteren en zorgen dat het ding nergens lekt. dan moet hij met normaal rijgedrag 1:25 ruimschoots halen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved