Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Opvoeren suzuki TSW' (ID 63533).
De reply is geschreven door Maeddy (UserID 18011) op 16-1-2011 21:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
tis allemaal leuk bedacht, maar zo werkt de praktijk niet.
ik denk dat je kruktap eerder afbreekt door vermoeiing dan dat het lager stukgaat
1. Trillingen ontstaan doordat er geen evenwicht is in die krachten. Hoe meer trillingen hoe meer krachten er dus in je blok werken. Dat werkt dus door op je lagers.
2. Uiteraard meet je spanning op de punt. stress=kracht/oppervlakte. Je kunt dus de stress uitrekenen die een kogel op een lagerschaal uitoeffent. Alleen is het contactoppervlak erg klein. (dus een hoge stress).
3. Zeker zijn er meerdere oorzaken! Je hebt toch nooit de ideale smering, niet alles is exact in balans. Tuurlijk gaan die lagers op den duur naar de kloten.
Wat je zegt, dat het in de praktijk niet zo werkt, ben ik geheel met je eens. Maar met een theoretische basis een verwachting opbouwen is niets mis toch?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved