Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Opvoeren suzuki TSW' (ID 63533).
De reply is geschreven door _3s_ (UserID 10287) op 16-1-2011 16:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Je moet het zo zien dat de het gaat om het aantal 'cycles' wat zo'n lager maakt. Dus een hoger toerental betekent meer slijtage, absoluut. Maar het aantal 'cycles' wat een lager kan maken voordat de spelingen dusdanig zijn dat hij kapot is ligt echt in de orde van 10^9 ofzo.

Maar onbalans is de echte boosdoener qua lagerslijtage.

190 euro, dan heb je ontstekingsspoel, rotor, bobine en cdi he! Laat een onderdeel eens balanceren, dan ben je 200 euro kwijt .

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 16:43 uur.

ok, bedank voor de nuttige info. Hier ben ik wel wat mee.

Over de onbalans van de HPI maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen. Als je ziet hoeveel derbi'tjes er met zo'n ding (vaak lang) rond rijden baart me dat weinig zorgen.

Je bedoelt toch dat alleen het balanceren van een vliegwiel zo veel geld kost (200¤)? Lijkt me wel gek dat het zo duur is... of bedoel je dat als ik het vliegwiel nog eens laat balanceren dat ik dan in het totaal 200¤ kwijt ben?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved