Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powervalve' (ID 9876).
De reply is geschreven door bart de schakelgek (UserID 1161) op 8-6-2003 0:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

[...]


Nou dat is ook weer niet helemaal waar (voor ATAC). Dat verhaal van resoneren van de lucht is zwaar gebakken lucht (hoe toepasserlijk ). Lucht heeft helemaal geen eigenverkwentie/ stijfheid (check bair maar es). Vergroten van het volume zorgt er voor dat de temperatuur in de uitlaat lager wordt, en de uitlaat dus fictief gezien langer wordt. Verder worden er diverse sub pulsen gegenereert welke het werking van de pijp verbreden. Echt "state-of-the-art" is het niet, en volgens mij is de echte werking nooit helemaal beschreven. Het is een combinatie van factoren denk ik (twee uitlaten, ATAC als extra box uitlaat als ware?). Maar goed dat resoneren van lucht is een beetje kort door de bocht.

Om op het terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topic starter. Een power-valve maken op een (honda) brommer cilinder is echt onmogelijk. De foto's van rudie laten wel zien waarom. Maar ik wacht eigenlijk nog steeds op de freak die als eerste een KX65 cilinder (met KIPS) op zijn brommer blok weet je bakken .


ten eerste: wat is kips?
ten tweede: waar kun je zoon cilinder krijgen, ik doe het wel is misschien wel pas te maken op een ar50 blokkie of zoiets


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved