Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'belgische bromfiets rdw laten keuren?' (ID 63497).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 12-1-2011 18:47.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



een link....


http://www.rdw.nl/nl...er_europees_land.htm

hier de tekst:

Particulier > Brommer > Invoeren > Brommer invoeren vanuit Europese Unie
Bromfiets invoeren uit de Europese Unie
Voor een bromfiets die al eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest, kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Dit geldt ook voor een voertuig dat eerder is geregistreerd in Andorra, Monaco, San Marino of Vaticaanstad.

De eerdere registratie van de brommer moet u aantonen met het kentekenbewijs uit het land waar het voertuig vandaan komt. Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft.

Onderzoek
Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs biedt u de brommer voor onderzoek aan bij een RDW-keuringsstation. Hiervoor moet u een afspraak maken. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier.
Voor de reis naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een eendagskenteken.

Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.


Is de bromfiets eerder geregistreerd geweest in EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is dan moet de bromfiets voor Nederland zijn voorzien van dimlicht(-en) voor rechtsrijdend verkeer. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van deze verlichting.

Documenten overleggen
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren. Eventueel kunt u hierbij ook een Certificaat van Overeenstemming (CVO) overleggen, als de bromfiets van bouwjaar 1995 of later is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO kunt u verkrijgen bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.

Na goedkeuring ontvangt u het kentekenbewijs per post.





dit zinnetje: "Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft." kan dus eventueel voor gedoe zorgen. maar dus alleen als duidelijk te zien is dat de constructie gewijzigd is. en dat is dus niet zomaar zonder aanleiding op de rollenbank zetten om ff te checken.


een ander stukje tekst van de rdw pagina over typegoedkeuring:

Het is aantoonbaar dat uw bromfiets aan de toelatingseisen voldoet, als deze volgens een typegoedkeuring is gebouwd.


ze spreken zichzelf tegen, ze zijn onduidelijk, zoals ze altijd al geweest zijn. laat je niet naaien en weiger gewoon alles wat niet op de site staat. print die pagina uit en neem dat mee, en hebben ze bezwaar laat dat dan op papier zetten. je mag van een overheidsinstantie duidelijkheid verwachten dus moet je ook niet zomaar alles van ze pikken. maarja in nederland spreken wetten elkaar wel vaker tegen. de wapenwet is ook zo'n geval...

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-1-2011 om 18:54 uur.

@Drestar: zet ff een link neer naar het verhaal van die jongen die naar de keuring was geweest en afgekeurd werd.

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-1-2011 om 18:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved