Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'MTX-SH snelheid' (ID 63494).
De reply is geschreven door Lard (UserID 22205) op 12-1-2011 14:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
wat een lulkoek allemaal...

1. haal een goede uitlaat (onderlangs van nsr of mbx) zelfs een proma gp 80 is al goed

2. gooi dat schuimrubber vodje uit de luchtfilterbak en zet er een nieuw stukkie filterschuim in

3. kijk of de aanzuig begrenzer nog op de filterbak zit (dat platte rubber ding met 1 of 2 mini gaatjes er in). trek die er af

4. haal je membraan er uit, buig de aanslag plaatjes maximaal open en controleer of de klepjes goed sluiten

5. controleer de overgang van carburateur naar spruitstuk, eventuele randen wegdremelen/wegvijlen

6. zet de zuiger in de hoogste stand en kijk of de inlaatpoort helemaal open is. 9 van de 10 keer is het zuiger hemd aan de inlaatkant 3-5mm te lang. inkorten dus.

7. controleer je zuiger/cilinder en zuigerveren op slijtage. evt honen en nieuwe zuiger pakken

8. gooi de originele grondplaat weg en zet er een "snelle" grondplaat op

9. maak het filterbuisje van je benzinekraantje schoon

10. stel je carburateur opnieuw af.


dan loopt ie gegarandeerd een stukkie harder dan 80. 100 moet je kunnen halen.



enne...kijk ook ff of je de juiste slabng tussen carburateur en filterbak hebt. de grote platte met grote doorlaat, ipv dat dunne ronde ding

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-1-2011 om 23:04 uur.


als ik die zuiger ga inkorten moet dat dan alleen aan de inlaat kant of moet dat aan allebei de kanten???
en de cilinder is pas geleden gehoond dus daar kan het niet aan liggen
en toen is ook de zuiger vervangen

Dit bericht is gewijzigd door Lard op 12-1-2011 om 15:18 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved