Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 7-1-2011 17:02.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
1 Die snap ik
2 Oke dan had ik het toch goed gegokt, maar waarom zou een motor op hoge toeren daar last van hebben? Hoe meer toeren hij draait hoe harder de oliepomp gaat draaien dus er komt ook everal meer olie dus die film blijft gewoon goed.
3 en 4 snap ik wel.
En halen die voorbeelden ook dat rendement?
Maar nu snap ik eigenlijk niet wat je met dit topic wilt, wil je alleen info of ben je ook echt voorplan om zo'n blokje te bouwen?
sinds wanneer word de smering op de wanden verzorgd door de oliepomp?
is puur spatsmering.
het is gvd geen scheepsdiesel waar een apart cilindersmeerolie toestel op staat te draaien.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ook al ga je eerst nadenken wat een expansie uitlaat doet dan snap je mijn reactie. Wat een expansieuitlaat doet bij een bepaald toerental is verloren mengsel wat in de uitlaat is gekomen weer terug in de cilinder proppen. Daardoor heb je bijv geen 100 % vulling maar 150% vulling. Dus in de powerband zou je dan theoretisch 50% meer vermogen hebben dan daar buiten. Dus het heeft een idee van een turbo/compressor.
false, die expansiepijp zorgt ervoor dat je ipv 20% vulling, 35% vulling hebt.
alsnog fucking veel verlies en echt een apenoplossing.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 7-1-2011 om 17:31 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved