Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 7-1-2011 14:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Dat klopt, maar een expansie uitlaat werkt wel als een soort van turbo op een 2 takt en dat is juist mooi. Dat klopt maar het probleem is niet de benzine die eruit wordt gegooid maar de verbrande olie. Daar stuiten die boomknuffellaars op.
Maarja iedereen weet dat 2 takt niet ideaal is. En daarom is het toch mooi dat de technieken steeds meer vooruit gaan en de nadelen steeds minder worden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid smeerolie, dat is al een enorme vooruitgang vergeleken met vroeger.
jammer dat 2-takt in princiepe beter is dan 4-takt. Omdat bij 4 takt de zuiger 1 keer eigenlijk doeloos (geen vermogen leverend) op en neer gaat, dat heeft een 2 takt niet
edit: het probleem is eigenlijk alleen: Hoe spoel je de cilinder?, hoe hou je het smeerolie film op peil bij hogere toerentallen?
Verder slaat die reactie ook nerges op, een expansie uitlaat is alleen van toepassing op een slechtwerkende 2-takt, die dus onverbrande benzine weggooit, dus niet volledig verbrand, dus niet maximum aan kracht levert.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-1-2011 om 14:59 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved