Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'honda nsr 50 cillinder kit' (ID 63424).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 5-1-2011 17:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
[...]

Dat hoeft niet persee. ik ken iemand en die had een brommer 70cc en die liep beter met een 50cc kop ipv een 70cc kop, majah, dat moet je zelf bepalen


reden waarom ie met die 50kop beter liep dan die 70 kop is omdat ie meer compressie heeft.

die "70" kop heeft dan gewoon dezelfde compressieverhouding met die 70 cilinder als die 50 kop met 50 cilinder....waar ie niet veel sneller van word. of hi9j is gewoon te ver uitgedraaid.

daarom merk je ook veel meer verschil met een losse binnenkop die op maat gemaakt is: passend voor de 70 zuiger, èn meer compressie.

als de die 50 kop van de 70 cilinder haalt zie vaak dat ie heeft gepingeld in de overvang van squishrand naar verbrandingskamer.
je ziet dat vaak ook op de zuigerkop zelf.

dus liever iets minder lopen met een 70 kop, dan met een 50 kop.

daarom word hier dus ook aangeraden om de standaard pakking weg te laten en een o-ring te gebruiken, zodat je dus voor die 70 cilinder de juiste compressie en squish hebt na het uitdraaien van de kop.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved