Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door JB1 (UserID 18672) op 4-1-2011 20:13.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Nou, Leen en ik hebben het ff uitgedacht

men neme een 4 taktblokje van een of andere Honda oid.

prak hier een cilinder op met alleen spoelpoorten en geen uitlaatpoort.

behoud de 4t zuiger en cilinderkop.

zorg dat alle kleppen tegelijk opengaan als uitlaatklep

prop een blower op je inlaat die constant draait

zorg voor directie injectie + een bougie in je cilinderkop

knoop daar een zelfprogrammeerbare injectiecomputer aan

dan heb je een 2t zoals een 2t diesel, dus zonder mengselverliezen je uitlaat in, expansiepijp vervalt dus ook



en het belangrijkste, je hebt cartersmering


Waarom de 4t zuiger behouden?
Ik zou een 2 takt zuiger zoeken, Dan blijven de poorten beneden tenminste gesloten. Zit je alleen wel met de kleppen..

Waarom directe injectie? Als je een blower erop houdt, heb je geen directe injectie nodig.

Kun je net zo goed indirecte injectie gebruiken. (Scheeld weer beunen aan de kop)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved