Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 4-1-2011 12:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik help de mensen hier ff op weg
zoek ff naar de diesel tweetakt, is in feite een viertakt met een inlaatklep bovenin en een uitlaatpoort onder in de cilinder
op het moment dat de uitlaat gassen weg kunnen (zuiger onderin) wordt door middel van een compressor lucht via de inlaatklep in de cilinder geblazen, die gaat dicht, zuiger gaat omhoog en de brandstof wordt erin gespoten vanuit de inspuiting in de kop *BOEM* en de zuiger gaat weer naar beneden
al met al is er een reden voor waarom ze dit alleen toepassen op zeer grote motoren, de redenen die ik kan bedenken zijn:
1. het geheel wordt te groot voor kleine voertuigen
2. te laag rendement, dus er zijn betere alternatieven voor kleine voertuigen/wordt pas rendabel bij zeer groot formaat
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 4-1-2011 om 8:40 uur.
die diesel die jij bedoelt heeft spoelpoorten en een uitlaatklep bovenin
dus zouden we eigenlijk zoiets moeten hebben, hoeft niet eens erg groot te zijn volgens mij (om te werken, niet over rendement nu)
edit: er zijn maar weinig verbrandingsmotoren die zo'n hoog rendement hebben als een grote 2 takt
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-1-2011 om 12:56 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved